Oryantiring Yapıyorum Hedeflerime Ulaşıyorum

01.03.2019 430

ORYANTİRİNG YAPIYORUM HEDEFLERİME ULAŞIYORUM

Tuba ÇAVUŞ

Proje hakkında

Her türlü arazi ve iklim şartlarında,harita ve pusula yardımı ile en kısa sürede bir noktadan başka bir noktaya ulaşabilmek için öğrencinin fiziki gücünü,tekniğini,taktiğini geliştiren ani ve doğru karar verebilme yeteneğini olgunlaştıran,bireysel ve takım olarak genellikle ormanlık alanda yapılmakla birlikte,park,şehir,bisiklet,kayak ve gece oryantiriği olarak açık alanda yapılan bir doğa sporu olarak bilinir.Oryantiring sporu fiziksel gelişimin yanında bilişsel gelişimide destekler,Gardner´ın ele aldığı ve araştırmalar yaptığı çoklu zeka türlerinin birçok bölümünü içerir,hem görmeyle, hem de zihin gözü denilen zihinde canlandırmayla ilgili olarak uzamsal zekâyı, fiziksel olarak hareket imkanı sağlamasından dolayı kinestetik zekâyı,İnsanın, zihnindeki düşünceleri sözcüklerle ifade edebilmesi sözel zekâyı,kişinin kendini iyi tanıması yönünden içsel zekâyı, grup ve takım halinde işbirliği olmasından dolayı sosyal zekâyı, matematiksel zekayı ve doğasal zekayı geliştirir.


HEDEFLER

1-Öğrencilerimizin okul içerisinde tutum ve davranışlarını olumlu yönde geliştirmek.
2-Öğrencilerdeki problem çözme ve analitik düşünme becerisini en üst seviyeye çıkarmak.
3-Akademik başarılarını yükseltmek.
4-Sosyal çevre ile etkileşimini arttırarak, toplumla iç içe yaşamaya hazır, proje tabanlı öğrenmeyi gerçekleştirmek.
5-Spor yapan, spor yapma kültürünün yaygınlaştığı sosyal bir toplum oluşturmak.
6-Doğayla iç içe olan ve doğa sevgisine ulaşmış bireyler yetiştirmek.
7-Öğrencilerin yabancı ortaklarla işbirliği yapmasından dolayı dil becerilerinin gelişmesi.
8-Öğrencilerin yapılacak etkinliklerde kullanacakları 2.00 WEB araçlarından dolayı teknoloji yaparak ve yaşayarak öğrenebilecekler.
9-Verilecek görev ve sorumlulukları yerine getirerek kişisel gelişimlerine katkı sağlamak.
10-Araştıran,sorgulayan, yeni ve yaratıcı fikirler üreten bireyler yetiştirmek.
11-Okulların kendi okullarını tanıtması ve diğer okulları tanımasına fırsat vermek. 
12-Çoklu zekayı geliştirmektir.

ÇALIŞMA SÜRECI

ŞUBAT AYI:
1-Projeye katılan okulların okullarını tanıtması. 
2-Proje ile ilgili afiş ve logoların oluşturulması.
MART AYI:
1-Oryantiring nedir ? araştırılması ve oryantiring hakkında temel bilgi ve becerilerin geliştirilmesi. 
2-Oryantiriğin farklı disiplinlerinin araştırılıp öğrencilere sunulması.
3-Her okulun kendine ait basit bir oryantiring haritası oluşturması.
4.Hedef yapılması
NİSAN AYI:
1-pusula nedir ? Pusula ile ilgili bilgiler toplanılması ve pusula kullanımının öğrenilmesi.
2-Koşarak ve yürüyerek,okul bahçesinde veya açık alanda oryantiring oyunları oynamak,
3-23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramında okulda ve bölgede çeşitli oryantiring yarışmalarının yapılması ve ödüllendirilmesi.
MAYIS AYI:
1-Bisiklet hakkında genel bilgilerin verilmesi ve güvenli bisiklet kullanımı ile ilgili afişlerin ve bilgilendirmenin yapılması,
2-Bisiklet oryantirig yarışmasının yapılması
HAZİRAN AYI:
1-Projenin ortaklar tarafından değerlendirilmesi
2-Proje sonunda E-kitap oluşturmak

BEKLENEN SONUÇLAR

1-Eğlenceli ve zevkli bir spor olan oryantiriğin,farklı disiplinlerini yaparak ve yaşayarak öğrencilere öğretmek.
2-Öğrencilerin öz benliklerini geliştirme,
3-Öğrencilerin spor yapmasına olanak sunma,
4-Öğrencilerin grup halinde ve işbirliği yaparak çalışmalarına ortam hazırlayarak sosyal gelişiminin sağlanması,
5-Öğrencilerin,farklı insanları,farklı okulları ve farklı yerleri bilmesi ve tanımasını sağlamak 
6-Fiziksel aktivite alışkanlığının kazandırılması ile bu alışkanlıkların yaşam boyu devam ettirilmesi için gerekli fırsatın verilmesi.
7-Farklı 2.00 web araçlarını kullanarak Teknolojik yönden bireysel gelişiminin sağlaması.
8-Birbirine saygı duyma ve yardımlaşma duygularını gelişmesidir.