Çocuklar Oyunla Öğrensin - Geri Dönüşümde Hayat Var

Çocuklar Oyunla Öğrensin - Geri Dönüşümde Hayat Var

13.02.2019 1006

TUBA ÇAVUŞ-ŞEHİT HASAN. ACAR ORTAOKULU AKHİSAR/MANİSA
Milli Eğitim Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü 07.03.2017 tarihli 2975829 sayılı 2017-12 Sayılı Okullarda Sosyal Medyanın Kullanılması konulu yazına istinaden eTwinning(Avrupa Okul Ortaklıkları) Projeleri kapsamında yapılan etkinliklerde öğrencilerin yer almasına, bu etkinliklerin resim, video vb, şekilde kayıt altına alınıp eğitim öğretime destek sağlamak koşuluyla gerekli görülen sosyal paylaşım ortamlarında yayınlanmasına öğrencinin velisi tarafından gerekli izinler alınmıştır.. Öğrencinin; “etkinlik boyunca görüntüsünün yayınlanmasından dolayı olumsuz bir durumla karşı karşıya kalındığında” her türlü sorumluluğu üstleneceği bilgisi paylaşılarak gerekli izin belgeleri alınmıştır.
ŞEHİT HASAN ACAR ORTAOKULU

ÇOCUKLAR OYUNLA ÖĞRENSİN

Proje hakkında

Çocuk gelişiminin en önemli parçalarından biri oyunlardır. Grup halinde akranları ile birlikte oyun oynayan çocukların öz güvenlerinin geliştiği ve sağlıklı iletişim kurma becerilerinin arttığı bilinmektedir. Çocuklar oyunlarla kişisel açıdan kendilerini tanımaya, sosyal açıdan ise kendilerini geliştirmeye başlarlar. Bu oyunların eğlenceli olması kadar eğitici olması da gerekmektedir. Bu proje ile müfredatta yer alan kazanımları aktarırken eğitsel oyunlardan faydalanmayı ve bu sayede çocukların kişisel, sosyal ve bilişsel gelişimini olumlu yönde etkileyerek başarıyı arttırmayı hedefliyoruz. Geleneksel çocuk oyunlarının yanı sıra teknolojik uygulamaları da kullanarak öğretim sürecini zenginleştirip akademik başarıyı arttırmayı amaçlıyoruz.

HEDEFLER

1. Öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlamak ve öz güvenlerini arttırmak
2. Öğrencilere teknolojinin olumlu yönlerini tanıtmak ve onlara 21. yy becerilerini kazandırmak
3. Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek ve sağlıklı iletişim kurma becerilerine sahip olmalarını sağlamak
4. Öğrencilerin yaparak/yaşayarak öğrenmelerini sağlamak ve akademik başarıyı arttırmak
5. Geleneksel oyunlarla ve Web 2.0 araçlarını kullanarak öğretim sürecini zenginleştirmek

ÇALIŞMA SÜRECI

ARALIK: Ortak okul ile tanışma, Okulların tanıtımı, öğrenci gruplarının oluşturulması, Logo ve afiş hazırlama
OCAK: Pano hazırlanması, infografik çalışmaları
ŞUBAT: Kazanımlara uygun olan eğitsel oyunların sınıf içinde uygulanması 
Mart: Web 2.0 araçlarını kullanarak grup çalışmalarının yapılması ( Kahoot ile değerlendirme)
Nisan: Geleneksel çocuk oyunlarının okul bahçesine çizilmesi/Turnuva düzenlenmesi
Mayıs: Ortak ürün oluşturma ve değerlendirme

BEKLENEN SONUÇLAR

1. Herkese açık bir twenspace oluşturulması
2. Yapılan çalışmaların yaygınlaşması
3. Akademik başarının artması
4. Öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişmesi ve olumsuz davranışlarda azalma
5. Öğrencilerde teknolojiyi bilinçli kullanma farkındalığının oluşturulması
6. Unutulmaya yüz tutan geleneksel çocuk oyunlarının tekrar canlanması

GERİ DÖNÜŞÜMDE HAYAT VAR

Proje hakkında

Projemiz 12-15 yaş öğrencilerini kapsamaktadır. Projemizin çalışma dili Türkçe ve İngilizcedir. Projemiz kapsamında atıklarımızı kontrol altına almak , gelecek nesillere temiz ve yaşanılır bir dünya bırakmak için gençlere bir mesaj vermek istiyoruz.

Projemiz kapsamında atıkları bilinçli bir şekilde ayrıştırıp geri dönüşüme kazandırmayı ve öğrencilerin atık malzemelerle yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedefliyoruz.

Our project covers students aged 12-15. The working language of our project is Turkish and English. Within the scope of our project, we want to give a message to young people to take control of our wastes and leave a clean and livable world for future generations.

Within the scope of our project, we aim to deliberately separate and recycle waste, and to improve the creativity of students with waste materials.

HEDEFLER

Proje amacımız gelecek nesillere temiz ve yaşanabilir bir dünya bırakmak için ;israfı önleme,doğal kaynakları verimli kullanma,atık miktarını azaltma,atıkları kaynağında ayrıştırma,atıkları geri kazanarak ekonomiye katma değer sağlama konularında farkındalık oluşturmaktır. (Our project goal is to create a clean and livable world for future generations, to prevent waste, to use natural resources efficiently, to reduce the amount of waste, to dispose of waste at the source, to create an added value for the economy by recycling waste.)

ÇALIŞMA SÜRECI

DECEMBER
Determination of the project partners
Selection of students who will take part in the project
Informing the determined students about the project
JANUARY
Preparation of project logo and poster
Preparation of panels
Distribution of tasks among the partners
Recycling or creation of waste piggy banks by contacting recycling centers and municipalities
Preparing web, facebook, twitter and Instagram page for project dissemination
Co-teachers will discuss the project at twinspace forums at the end of each month
FEBRUARY
Research on the content and definition of recycling with the students in the project
Graphic design consisting of numerical data related to recycling
Creation of documentary days with recycling content (each school will be determined jointly by students and teachers in the context of their school)
Designing materials related to recycling works.
Discussion days on a common platform using Web.2 tools
MARCH
Conducting research on national and international studies on recycling
Creating a digital panel using Augmented Reality applications. (Panel can be designed with Hp Reveal)
Create thinking days about recycling
APRIL
Preparing an e-book using web 2 tools together with schools related to the work done throughout the project
Making an exhibition of the recycling materials prepared by using waste materials within the scope of the project.
Evaluation of the project by applying the project evaluation questionnaire

BEKLENEN SONUÇLAR

Proje boyunca geri dönüşümün önemi vurgulanacak ve bu kapsamda çalışmalar yapılacak. Projemiz sonunda öğrencilerimizin atık malzemelerle yapmış oldukları geri dönüşüm malzemeleri sergilenecektir. Böylece geri dönüşüm konusuna dikkat çekilmiş oluşturulacaktır. İsrafın azaltılması ve atık maddelerin öğrencilerle birlikte geri dönüştürülme sürecinde değerlendirilmesi sağlanacaktır. Ortak okullarımızla toplanan atık maddeler değerlendirilip tekrar ekonomiye kazandırılması sağlanacaktır. 
(The importance of recycling during the project will be emphasized and studies will be carried out in this scope. At the end of our project, the recycling materials that our students made with waste materials will be exhibited. Thus attention will be drawn to the topic of recycling. Reduction of waste and recycling of waste materials with the students will be ensured. Waste materials collected by our partner schools will be evaluated and reintroduced to the economy.)

 13-02-201913-02-201913-02-201913-02-201919-02-201919-02-201919-02-201919-02-201919-02-201919-02-201919-02-201919-02-201919-02-2019

 Proje Çalışma Planı

ARALIK
Proje ortaklarının belirlenmesi
Projede yer alacak öğrencilerin seçimi
Belirlenen öğrencilerin proje hakkında bilgilendirilmesi
OCAK
Proje logosu ve afişin hazırlanması
Panellerin hazırlanması
Ortaklar arasında görev dağılımı
Geri dönüşüm merkezleri ve belediyelere başvurarak geri dönüşüm veya atık kumbara oluşturma
Proje yayımı için web, facebook, twitter ve Instagram sayfasını hazırlama
Eş öğretmenler projeyi her ayın sonunda twinspace forumlarında tartışacaklar
ŞUBAT
Projedeki öğrencilerle geri dönüşümün içeriği ve tanımı üzerine araştırma
Geri dönüşüm ile ilgili sayısal verileri içeren grafik tasarım
Geri dönüşüm içerikli belgesel günlerinin oluşturulması (her okul, okul bağlamında öğrenciler ve öğretmenler tarafından ortaklaşa belirlenecektir)
Geri dönüşüm işleri ile ilgili malzeme tasarımı.
Web.2 araçlarını kullanarak ortak bir platformda tartışma günleri
MART
Geri dönüşüm ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında araştırma yapmak
Artırılmış Gerçeklik uygulamalarını kullanarak dijital panel oluşturma. (Panel Hp Reveal ile dizayn edilebilir)
Geri dönüşüm hakkında düşünme günleri yaratın
NİSAN
Proje boyunca yapılan çalışmalarla ilgili okullarla birlikte web 2 araçlarını kullanarak bir e-kitap hazırlamak
Proje kapsamında atık malzemeler kullanılarak hazırlanan geri dönüşüm malzemelerinin sergilenmesi.
Proje değerlendirme anketini uygulayarak projenin değerlendirilme

Çalışma Planı İngilizce

DECEMBER
Determination of the project partners
Selection of students who will take part in the project
Informing the determined students about the project
JANUARY
Preparation of project logo and poster
Preparation of panels
Distribution of tasks among the partners
Recycling or creation of waste piggy banks by contacting recycling centers and municipalities
Preparing web, facebook, twitter and Instagram page for project dissemination
Co-teachers will discuss the project at twinspace forums at the end of each month
FEBRUARY
Research on the content and definition of recycling with the students in the project
Graphic design consisting of numerical data related to recycling
Creation of documentary days with recycling content (each school will be determined jointly by students and teachers in the context of their school)
Designing materials related to recycling works.
Discussion days on a common platform using Web.2 tools

Çalışma Planı ingilizce

MARCH
Conducting research on national and international studies on recycling
Creating a digital panel using Augmented Reality applications. (Panel can be designed with Hp Reveal)
Create thinking days about recycling
APRIL
Preparing an e-book using web 2 tools together with schools related to the work done throughout the project
Making an exhibition of the recycling materials prepared by using waste materials within the scope of the project.
Evaluation of the project by applying the project evaluation questionnaire